Δύο από τις κορυφαίες εταιρείες καταναλωτικών αγαθών στον κόσμο, η Danone και η Nestle, δήλωσαν την Πέμπτη ότι θα επιβραδύνουν τις αυξήσεις των τιμών το 2024 μετά από δύο χρόνια αυξήσεων που ώθησαν τους αγοραστές να αναζητήσουν φθηνότερες εναλλακτικές λύσεις για βασικά αγαθά όπως το γιαούρτι και ο καφές.
Ωστόσο, η Danone, η οποία κατέχει μάρκες όπως το νερό Evian και Badoit και το γιαούρτι Activia, προειδοποίησε ότι οι τιμές θα συνεχίσουν να αυξάνονται, επικαλούμενη την ανάγκη αντιστάθμισης του κόστους εργασίας και των τιμών αποστολής.
Τα σχόλιά τους ακολουθούν τη βρετανική ανταγωνίστρια Unilever, την κατασκευάστρια εταιρεία παγωτού Ben & Jerry’s και σαπουνιού Dove, η οποία δήλωσε επίσης αυτόν τον μήνα ότι οι αυξήσεις των τιμών θα αρχίσουν να χαλαρώνουν.
Η βιομηχανία συσκευασμένων αγαθών έχει πλήξει τους αγοραστές με υψηλότερες τιμές για περισσότερα από δύο χρόνια, επικαλούμενη αυξήσεις στο κόστος εισροών που ξεκίνησαν με την πανδημία COVID-19 και επιδεινώθηκαν από την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία.
Τα πάντα, από το ηλιέλαιο έως τις εμπορευματικές μεταφορές, έχουν γίνει πιο ακριβά, επιβαρύνοντας τις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού και τροφοδοτώντας μια παρατεταμένη κρίση κόστους ζωής.
«Δεν είχαμε δει αυτό το είδος πληθωρισμού να εκτινάσσεται από το 1973, το 1974», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Nestlé, Μαρκ Σνάιντερ, σε τηλεφωνική επικοινωνία με δημοσιογράφους την Πέμπτη. Η ελβετική εταιρεία, κατασκευαστής κύβων Maggi, γκοφρέτες σοκολάτας KitKat και καφέ Nescafe, είναι η μεγαλύτερη εταιρεία συσκευασμένων τροφίμων στον κόσμο.
Οι επενδυτές και οι αναλυτές έχουν εκφράσει ανησυχίες ότι οι εταιρείες πιέζουν υπερβολικά τις αυξήσεις των τιμών και συνέστησαν να επικεντρωθούν περισσότερο στο μάρκετινγκ και την καινοτομία, καθώς οι ανησυχίες για το κόστος ζωής βοηθούν τις φθηνότερες μάρκες ιδιωτικής ετικέτας των λιανοπωλητών να κλέψουν μερίδιο αγοράς.
Οι υψηλότερες τιμές έχουν επηρεάσει την ικανότητα των μεγάλων εμπορικών σημάτων να ανταγωνίζονται και ο διευθύνων σύμβουλος της Unilever, Hein Schumacher, δήλωσε νωρίτερα αυτό το μήνα ότι η «ανταγωνιστικότητα της εταιρείας παραμένει απογοητευτική».
Αυτό το τρίμηνο, ωστόσο, οι εταιρείες δήλωσαν ότι οι τιμές του 2024 θα αυξηθούν με πολύ βραδύτερο ρυθμό, καθώς ανακτούν το υψηλότερο κόστος.
«Η τιμολόγηση θα είναι πολύ χαμηλότερη φέτος από πέρυσι», δήλωσε ο Schneider της Nestle. “Η ανάπτυξη στο μέλλον φέτος θα είναι πολύ μεγαλύτερη από τον όγκο και το μείγμα”, πρόσθεσε, λέγοντας ότι αυτό θα είναι πιθανότατα “αρκετά καθολικό”.
Ως αποτέλεσμα, η εταιρεία αναμένει βραδύτερη οργανική αύξηση των πωλήσεων περίπου 4% το 2024 και «μέτρια αύξηση» του υποκείμενου περιθωρίου λειτουργικού κέρδους (UTOP). Το περιθώριο UTOP του 2023 ήταν 17,3%, αυξημένο κατά 40 μονάδες βάσης σε σταθερό νόμισμα.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Danone, Antoine de Saint-Affrique, ήταν πιο μετρημένος, λέγοντας κατά τη διάρκεια μιας κλήσης κερδών ότι «βρισκόμαστε σε έναν κόσμο επιβράδυνσης του πληθωρισμού», αλλά ότι θα εξακολουθούσε να υπάρχει «μεταβλητότητα».
“Αναμένουμε να έχουμε μια συνιστώσα τιμής στην ανάπτυξή μας, θα διαφέρει ανάλογα με τις περιοχές”, δήλωσε ο Saint-Affrique.
Ο Σουμάχερ της Unilever δήλωσε νωρίτερα αυτό το μήνα: «Θα συνεχίσουμε να βλέπουμε πληθωρισμό το 2024. Θα έλεγα ότι θα επιστρέψει σε φυσιολογικά επίπεδα – όταν λέω κανονικά, εννοώ κάπου μεταξύ 2,5-3%».
πηγή:www.investing.com

