Το κόστος ασφάλισης έναντι χρεοκοπίας της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας έχει εκτοξευθεί, καθώς οι επενδυτές εγκαταλείπουν τα ομόλογα του κλάδου ως απάντηση στους δασμούς του Αμερικανού προέδρου Ντόναλντ Τραμπ.
Η πτώση του κλάδου των αυτοκινήτων ως απάντηση στους τιμωρητικούς δασμούς, οι οποίοι περιλαμβάνουν εισφορά 25% στις εισαγωγές οχημάτων, σημαίνει ότι πλέον ξεχωρίζει ως το μεγαλύτερο θύμα της ευρωπαϊκής αγοράς χρέους.
«Ήταν μια συνέχεια του λουτρού αίματος της προηγούμενης εβδομάδας … θα πλήξει τη συντριπτική πλειοψηφία των αυτοκινητοβιομηχανιών», δήλωσε ο Gianmarco Migliavacca, ανώτερος πιστωτικός αναλυτής της Neuberger Berman.
Οι τιμές των ομολόγων της Aston Martin που εκδόθηκαν πέρυσι υποχώρησαν σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα την Παρασκευή και συνέχισαν να πέφτουν τη Δευτέρα, με ένα ομόλογο να πέφτει πάνω από 9% από την Παρασκευή και να φτάνει τις 82 πένες στη λίρα.
Στην αγορά των συμβάσεων ανταλλαγής πιστωτικού κινδύνου, το κόστος ασφάλισης έναντι της αθέτησης των ομολόγων της Volkswagen τα επόμενα πέντε χρόνια σκαρφάλωσε κατά 30 μονάδες βάσης στις 154 μονάδες βάσης – το υψηλότερο επίπεδο από την εποχή της πανδημίας του Κόβιντ-19 – μεταξύ Παρασκευής και Δευτέρας.
Παρά το γεγονός ότι η VW είναι μία από τις ισχυρότερες επιδόσεις του κλάδου, οι επενδυτές είχαν αυξήσει τα στοιχήματά τους ότι η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία θα δυσκολευόταν να εξυπηρετήσει το χρέος της. Η τιμή του πενταετούς συμβολαίου ανταλλαγής πιστωτικής αθέτησης της VW ανέκαμψε ελαφρώς την Τρίτη, υποχωρώντας κατά σχεδόν 5 μ.β..
Η ζημιογόνος Aston Martin είναι εκτεθειμένη στους δασμούς του Τραμπ επειδή δεν κατασκευάζει τα οχήματά της στις ΗΠΑ, αλλά η αγορά αντιπροσωπεύει το 37% των ετήσιων εσόδων της.
Αναμένεται να δεχθεί πλήγμα έως και 30 εκατ. στερλίνες στα ακαθάριστα κέρδη της ως αποτέλεσμα των αμερικανικών δασμών, δήλωσαν άνθρωποι προσκείμενοι στην εταιρεία.
Υποφέροντας από την επιβράδυνση των πωλήσεων στην Ασία, η εταιρεία ανέμενε να βοηθηθεί από την ανάπτυξη στις ΗΠΑ. Οι ελπίδες αυτές έχουν μειωθεί από τις ολοένα και πιο δυσοίωνες οικονομικές προοπτικές στις ΗΠΑ.
Η Aston Martin είναι ένα από τα πιο προβληματικά ονόματα του κλάδου και επί του παρόντος λειτουργεί με χρέος 1,16 δισ. στερλινών με διψήφια επιτόκια, με τους επενδυτές να απαιτούν υψηλές αποζημιώσεις για να κρατήσουν τα ομόλογά της.
Ο όμιλος ανακοίνωσε πρόσφατα ότι σχεδιάζει να αντλήσει περισσότερα από 125 εκατ. στερλίνες με την πώληση του μειοψηφικού μεριδίου της στην αγωνιστική ομάδα της Formula 1 και πρόσθετη επένδυση από τον πρόεδρό της Λόρενς Στρολ.
Η VW, εν τω μεταξύ, δήλωσε ότι θέλει να χρησιμοποιήσει την αύξηση των πωλήσεων στις ΗΠΑ για να αντισταθμίσει την πτώση των πωλήσεων στην Κίνα και την Ευρώπη, αν και έχει μόνο 4% μερίδιο αγοράς στις ΗΠΑ.
Ο γερμανικός όμιλος είναι εκτεθειμένος στους αμερικανικούς δασμούς στην ΕΕ επειδή εισάγει μέρος των πωλήσεων στις ΗΠΑ από την Ευρώπη, ενώ οι πολυτελείς μάρκες Audi και Porsche κατασκευάζονται όλες εκτός ΗΠΑ. Η επιβράδυνση της Κίνας έχει επίσης πλήξει τη VW.
«Η αγορά της Κίνας έχει γίνει όλο και πιο δύσκολη και λιγότερο κερδοφόρα για τις αυτοκινητοβιομηχανίες», δήλωσε ο Migliavacca. «Η Βόρεια Αμερική ήταν να αντισταθμίσει αυτό … τώρα η Βόρεια Αμερική είναι πολύ λιγότερο κερδοφόρα».
Τα πιστωτικά περιθώρια για τους προμηθευτές αυτοκινήτων αλλού στην αλυσίδα εφοδιασμού αυτοκινήτων, συμπεριλαμβανομένης της γαλλικής Forvia και της γερμανικής ZF Friedrichshafen, επίσης διευρύνθηκαν, καθώς οι φόβοι για τους δασμούς συνέχισαν να τροφοδοτούν ένα ξεπούλημα σε όλη την αλυσίδα εφοδιασμού αυτοκινήτων της Ευρώπης.
Οι αναλυτές δήλωσαν ότι οι προμηθευτές εξαρτημάτων αυτοκινήτων είναι πιθανό να πληγούν περισσότερο από τους δασμούς λόγω των χαμηλότερων περιθωρίων κέρδους τους, ιδίως αφότου αξιωματούχοι των ΗΠΑ αποκάλυψαν την περασμένη εβδομάδα ότι ένα ευρύτερο από το αναμενόμενο φάσμα εξαρτημάτων αυτοκινήτων θα υπόκειται στον δασμό του 25% από τις 3 Μαΐου.
Η Forvia, η οποία προμηθεύει εξαρτήματα στη Stellantis, την Tesla και την κινεζική BYD, δήλωσε τον περασμένο μήνα ότι αναμένει ότι ο κλάδος θα δεχθεί «τεράστιο» πλήγμα από τους δασμούς του Τραμπ.
Η τιμή των πενταετών συμβολαίων ανταλλαγής πιστωτικής αθέτησης της Stellantis έχει αυξηθεί κατά 40 μονάδες βάσης από τις αρχές Απριλίου, από 170 μονάδες βάσης σε περίπου 210 μονάδες βάσης.
«Η επιβολή 25% σε σημαντικές ροές αγορών για το σύνολο του κλάδου έχει αυτόματα πολύ σημαντικό αντίκτυπο», δήλωσε ο οικονομικός διευθυντής της Forvia, Olivier Durand.
Το Σαββατοκύριακο, η Jaguar Land Rover ανακοίνωσε ότι ανέστειλε όλες τις αποστολές αυτοκινήτων στις ΗΠΑ για ένα μήνα, καθώς επεξεργάζεται μια πιο μακροπρόθεσμη απάντηση στους δασμούς του Τραμπ στις εισαγωγές οχημάτων.
Επιμέλεια – Απόδοση: Τατιανή Σάγιεχ

