Το όνειρο του Elon Musk για την Κίνα σταματά καθώς τα υβρίδια περνούν ορμητικά από την Tesla

Οι καταναλωτές στρέφονται σε μοντέλα plug-in από τοπικούς ανταγωνιστές όπως η BYD.Οι Κινέζοι αγοραστές αυτοκινήτων αποφεύγουν την Tesla καθώς οι αντίπαλοι κατασκευαστές κατακλύζουν τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο με πιο προηγμένα μοντέλα ηλεκτρικών οχημάτων.

Η Tesla αποκάλυψε για τελευταία φορά ένα νέο EV, το Model Y, στη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτου στον κόσμο το 2019 © Wu Hao/EPA-EFE

Το μερίδιο της αμερικανικής εταιρείας στις κινεζικές πωλήσεις EV, συμπεριλαμβανομένων των μπαταριών και των plug-in υβριδικών, υποχώρησε στο 6,5% τους πρώτους επτά μήνες του έτους από σχεδόν 9% ένα χρόνο νωρίτερα, σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας συμβούλων της Σαγκάης Automobility.

Η εταιρεία του Έλον Μασκ, της οποίας οι πωλήσεις του πρώτου εξαμήνου στην Κίνα ήταν 9,2 δισεκατομμύρια δολάρια από 10,6 δισεκατομμύρια δολάρια το 2023, δεν έχει κυκλοφορήσει νέο EV στην Κίνα από το 2019, ενώ άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες λανσάρουν περισσότερα από 100 νέα μοντέλα στη χώρα μόνο φέτος.

«Θα είναι πολύ δύσκολο – σχεδόν αδύνατο – για την Tesla να πραγματοποιήσει πωλήσεις από οποιονδήποτε ανταγωνιστή χωρίς νέα προϊόντα», δήλωσε ο Tu Le, ιδρυτής της συμβουλευτικής εταιρείας Sino Auto Insights.

Τα προβλήματα της Tesla έρχονται καθώς οι πωλήσεις EV στην Κίνα έχουν αυξηθεί περισσότερο από 30 τοις εκατό μέχρι στιγμής φέτος, ενισχύονται από την αύξηση σχεδόν 90 τοις εκατό στις πωλήσεις plug-in υβριδικών, σύμφωνα με την Automobility. Η τεχνολογία συνδυάζει μια μικρότερη μπαταρία με έναν εφεδρικό κινητήρα που λειτουργεί με καύσιμο. Η Tesla δεν απάντησε σε αίτημα για σχόλιο.

  • Καθώς οι πωλήσεις της Tesla πέφτουν, οι Κινέζοι ανταγωνιστές, συμπεριλαμβανομένης της BYD που υποστηρίζεται από τον Warren Buffett, εκμεταλλεύονται τη βιασύνη για υβριδικά. Τα μοντέλα σχεδιάστηκαν αρχικά ως τεχνολογία μετάβασης, αλλά στην Κίνα επωφελούνται επίσης από γενναιόδωρες επιδοτήσεις EV και η δημοτικότητά τους ανάγκασε τις εταιρείες που επικεντρώνονται αποκλειστικά σε αυτοκίνητα μόνο με μπαταρία να επανεξετάσουν τη σειρά τους.

Tesla

Η Tina Hou, η οποία ηγείται της έρευνας αυτοκινήτων στην Κίνα για την Goldman Sachs, είπε ότι η αύξηση των πωλήσεων EV προέρχεται ολοένα και περισσότερο εκτός των λεγόμενων πόλεων πρώτης κατηγορίας του Πεκίνου, της Σαγκάης, της Guangzhou και του Shenzhen. «Όλο και περισσότερες σταδιακές πωλήσεις θα προέρχονται από τις πόλεις χαμηλότερης βαθμίδας. Η υποδομή φόρτισής τους δεν είναι τόσο ισχυρή, επομένως οι άνθρωποι θα έχουν μεγαλύτερο άγχος εμβέλειας», είπε.

  • Ο Μπιλ Ρούσο, πρώην επικεφαλής της Chrysler στην Κίνα και ιδρυτής της Automobility, δήλωσε ότι οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες ανταποκρίθηκαν γρήγορα στην αυξανόμενη, μετά την πανδημία ζήτηση για οικογενειακά αυτοκίνητα με μεγαλύτερη αυτονομία. Τα χαμηλού κόστους, μεγαλύτερα plug-in αυτοκίνητα έχουν αποδειχθεί δημοφιλή για διακοπές και ταξίδια το Σαββατοκύριακο, είπε: «Η πρόσβαση σε σταθμούς φόρτισης βαρύνει σημαντικά την αγορά».

Η BYD με έδρα το Shenzhen, η οποία ελέγχει το μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς plug-in, κυκλοφόρησε φέτος δύο υβριδικά μοντέλα με απόσταση 2.100 km με μία μόνο φόρτιση και ένα ρεζερβουάρ βενζίνης — περισσότερο από τρεις φορές την εμβέλεια του Model S της Tesla .

Τον Αύγουστο, η Xpeng που υποστηρίζεται από τη Volkswagen, η οποία έχει επικεντρωθεί αποκλειστικά στις μπαταρίες, παραδέχτηκε ότι «μελετούσε στενά» τις νέες υβριδικές τεχνολογίες, ενώ η μονάδα Zeekr EV της Geely είπε ότι θα κυκλοφορήσει το πρώτο της υβριδικό το επόμενο έτος.

  • Η ανάπτυξη των υβριδικών ηλεκτρικών οχημάτων χαμηλού κόστους στην Κίνα επιδεινώνει την κατάρρευση ξένων ομίλων αυτοκινήτων, οι οποίες άργησαν να περιστραφούν από κινητήρες εσωτερικής καύσης. Το μερίδιο των κινεζικών εμπορικών σημάτων στις εγχώριες πωλήσεις αυτοκινήτων έχει αυξηθεί σε υψηλό ρεκόρ πάνω από 60% φέτος, είπαν οι ειδικοί.

Ωστόσο, ο Lei Xing, ιδρυτής της κινεζικής εταιρείας συμβούλων AutoXing, είπε ότι η απόφαση της Tesla να προσφέρει άτοκα δάνεια στην Κίνα φέτος βοήθησε στον περιορισμό των επιπτώσεων. «Η διατήρηση της επίπεδης ανάπτυξης είναι μια νίκη στο τρέχον λουτρό αίματος», είπε.

  • Σε αυτό το πλαίσιο, οι αναλυτές είπαν ότι ο Μασκ δεχόταν αυξανόμενη πίεση να πείσει τις κινεζικές ρυθμιστικές αρχές να δώσουν το πράσινο φως στο λογισμικό ημιαυτόνομης οδήγησης της Tesla – που ονομάζεται FSD ή «full self-driving», μια δυνητικά προσοδοφόρα νέα ροή εσόδων για την εταιρεία.

Ο Μασκ, του οποίου η επιχειρηματική αυτοκρατορία περιλαμβάνει επίσης τη SpaceX και την πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης X, πιστεύει ότι η ανάπτυξη της τεχνολογίας είναι κεντρικής σημασίας για τη μελλοντική επιτυχία, συμπεριλαμβανομένης της νεοφυούς αγοράς ρομποταξί. Έχει δώσει προτεραιότητα στην ανάπτυξή του πάνω από την κυκλοφορία ενός EV με μεγάλη καθυστέρηση, χαμηλού κόστους, γνωστό ανεπίσημα ως Model 2.

  • Στα τέλη Απριλίου, ο δισεκατομμυριούχος πέταξε στο Πεκίνο και συνάντησε τον Li Qiang, τον αριθμό δύο του προέδρου Xi Jinping. Το ταξίδι φάνηκε να βοηθά την Tesla να διευκολύνει τις ρυθμιστικές ανησυχίες του Πεκίνου σχετικά με τη συμμόρφωση με την ασφάλεια των δεδομένων και να ανοίξει το δρόμο για πρόσβαση σε κινεζικά συστήματα χαρτογράφησης και πλοήγησης.

Οι ειδικοί είπαν ότι σηματοδότησε την έγκριση του Πεκίνου για τον Μασκ και τα τεχνολογικά του σχέδια.

  • Ο Yuqian Ding, αναλυτής της HSBC με έδρα το Πεκίνο, δήλωσε ότι υπάρχουν θετικά σημάδια από τους τοπικούς συνεργάτες της Tesla ότι η πλατφόρμα αυτόνομης οδήγησης της αυτοκινητοβιομηχανίας πλησιάζει προς την κυκλοφορία. Το λογισμικό θα είναι διαθέσιμο σε περισσότερα από 1,6 εκατομμύρια αυτοκίνητα Tesla στην Κίνα.

Το πόσο από την πλατφόρμα της εταιρείας θα είναι διαθέσιμο στην Κίνα παραμένει «πολύ συζητημένο», είπε ο Ding, προσθέτοντας ότι οι περισσότεροι Κινέζοι αντίπαλοι της Tesla εργάζονται σε παρόμοιες τεχνολογίες.

  • Οι αναλυτές σημειώνουν ότι οι εξαγωγές από το εργοστάσιο της Tesla στη Σαγκάη, οι οποίες αντιπροσωπεύουν περίπου το 20-30 τοις εκατό της παραγωγής, είναι χρήσιμες ως φραγμό έναντι οποιασδήποτε κινεζικής επιβράδυνσης.

Ωστόσο, ο Tu Le της Sino Auto Insights είπε ότι ήταν δύσκολο να δούμε την Tesla να χτίζει «κάποια δυναμική» στην Κίνα χωρίς νέα προϊόντα που θα ανταγωνιστούν το αυξανόμενο μενού των κινεζικών ηλεκτρικών μπαταριών και plug-in ή μια ξαφνική αλλαγή γνώμης από το Πεκίνο για τον εαυτό του. -κανονισμός οδήγησης.

  • «Νομίζω ότι υπάρχει κάποια ευχή από τον Elon. Δεν θα εκπλαγώ αν πριν από το τέλος του έτους έρθει ξανά και προσπαθήσει να κάνει μασάζ στην εκτόξευση του FSD στην Κίνα», είπε.

Τ.Σ

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο