Το OpenAI εξερευνά τη διαφήμιση καθώς εντείνει την προσπάθεια για έσοδα

Η κατασκευάστρια εταιρεία ChatGPT προσλαμβάνει διαφημιστικά ταλέντα από μεγάλους τεχνολογικούς αντιπάλους

Η OpenAI συζητά σχέδια για την εισαγωγή διαφήμισης στα προϊόντα τεχνητής νοημοσύνης της, καθώς η κατασκευάστρια εταιρεία ChatGPT αναζητά νέες πηγές εσόδων καθώς αναδιαρθρώνεται ως κερδοσκοπική εταιρεία.

Η Sarah Friar, οικονομική διευθύντρια της OpenAI, δήλωσε στους Financial Times σε συνέντευξή της ότι η νεοφυής επιχείρηση τεχνητής νοημοσύνης αξίας 150 δισ. δολαρίων εξετάζει ένα μοντέλο διαφημίσεων, προσθέτοντας ότι σκοπεύει να είναι «προσεκτική σχετικά με το πότε και πού τις εφαρμόζουμε [τις διαφημίσεις]».

Ο όμιλος με έδρα το Σαν Φρανσίσκο, ο οποίος τον Οκτώβριο εξασφάλισε νέα χρηματοδότηση ύψους 6,6 δισ. δολαρίων, έχει προσλάβει ταλέντα στον τομέα της διαφήμισης από μεγάλους τεχνολογικούς αντιπάλους, όπως η Meta και η Google, σύμφωνα με πολλούς ανθρώπους που γνωρίζουν το θέμα και μια ανάλυση των FT σε λογαριασμούς LinkedIn. Σε δήλωσή του μετά τη συνέντευξη, ο Friar πρόσθεσε: «Η τρέχουσα επιχείρησή μας γνωρίζει ταχεία ανάπτυξη και βλέπουμε σημαντικές ευκαιρίες εντός του υφιστάμενου επιχειρηματικού μας μοντέλου.

Αν και είμαστε ανοιχτοί στο να εξερευνήσουμε άλλες πηγές εσόδων στο μέλλον, δεν έχουμε ενεργά σχέδια να επιδιώξουμε τη διαφήμιση». Η OpenAI εντείνει τις προσπάθειές της για τη δημιουργία εσόδων από τα προϊόντα της, όπως η μηχανή αναζήτησης με τεχνητή νοημοσύνη, καθώς επιδιώκει να αξιοποιήσει το πρώιμο προβάδισμά της στον αναπτυσσόμενο τομέα της τεχνητής νοημοσύνης.

Ο μικρότερος αντίπαλός της, η Perplexity, εφαρμόζει ήδη πιλοτικά διαφήμιση στη μηχανή αναζήτησης με τεχνητή νοημοσύνη. Η Friar, η οποία στο παρελθόν κατείχε ηγετικούς ρόλους σε εταιρείες όπως η Nextdoor, η Square και η Salesforce, επεσήμανε την πλούσια εμπειρία στη διαφήμιση μεταξύ της ίδιας και του Kevin Weil, επικεφαλής προϊόντος της εταιρείας.

Ο Weil ήταν προηγουμένως υπεύθυνος για την ανάπτυξη προϊόντων που υποστηρίζονται από διαφημίσεις σε μεγάλες τεχνολογικές πλατφόρμες, όπως το Instagram και το X. «Τα καλά νέα με τον Kevin Weil στο τιμόνι με το προϊόν είναι ότι ήρθε από το Instagram. Ξέρει πώς λειτουργεί αυτό [η εισαγωγή διαφημίσεων]», δήλωσε ο Friar.

Τον Μάιο η OpenAI προσέλαβε επίσης ως αντιπρόεδρο τον Shivakumar Venkataraman, ο οποίος προηγουμένως ήταν επικεφαλής της ομάδας διαφήμισης αναζήτησης της Google. Η διαφήμιση υπήρξε μια πολύ επιτυχημένη οδός για μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας, όπως η Google και η Meta, προκειμένου να αξιοποιήσουν τα τεράστια διαδικτυακά ακροατήριά τους. Αλλά τα στελέχη της OpenAI είναι διχασμένα σχετικά με το πώς θα μπορούσε να μοιάζει η διαφήμιση στην πλατφόρμα τους, σύμφωνα με δύο άτομα που έχουν γνώση των συζητήσεων.

Ο διευθύνων σύμβουλος Σαμ Άλτμαν είναι θερμός στην ιδέα, σύμφωνα με άτομο που γνωρίζει τις σκέψεις του. Ο ταχέως αναπτυσσόμενος όμιλος, ο οποίος είναι πλέον μια από τις πιο πολύτιμες ιδιωτικές εταιρείες της Silicon Valley με αποτίμηση 150 δισ. δολάρια, βρίσκεται εν μέσω αναδιάρθρωσης ως κερδοσκοπική εταιρεία.

Το απότομο κόστος της εκπαίδευσης νέων μοντέλων σημαίνει ότι οι νεοσύστατες επιχειρήσεις τεχνητής νοημοσύνης, όπως η OpenAI, η Anthropic και η xAI του Elon Musk, αναζητούν νέους τρόπους εμπορικής αξιοποίησης της τεχνολογίας τους και συμμετέχουν σε συχνές προσπάθειες συγκέντρωσης κεφαλαίων.

Τα έσοδα της OpenAI έχουν εκτοξευθεί σε περίπου 4 δισ. δολάρια σε ετήσια βάση χάρη στην αλματώδη επιτυχία του ChatGPT, γεγονός που την τοποθετεί μεταξύ των ταχύτερα αναπτυσσόμενων νεοφυών επιχειρήσεων όλων των εποχών. Το chat bot, το οποίο ξεκίνησε πριν από δύο χρόνια, έχει φτάσει σε περισσότερους από 250 εκατ. εβδομαδιαίους ενεργούς χρήστες. Όμως, το τεράστιο κόστος που συνδέεται με την ανάπτυξη μοντέλων τεχνητής νοημοσύνης «αιχμής» σημαίνει ότι η OpenAI αναμένει να δαπανήσει σημαντικά περισσότερα χρήματα από αυτά που δαπανά η εταιρεία κάθε χρόνο στο εγγύς μέλλον.

Είναι σε καλό δρόμο για να κάψει περισσότερα από 5 δισ. δολάρια σε μετρητά. Μία από τις μεγαλύτερες πηγές εσόδων της OpenAI προέρχεται από την πρόσβαση στη διεπαφή προγραμματισμού εφαρμογών (API), η οποία επιτρέπει στις επιχειρήσεις και τους προγραμματιστές να χτίζουν με την τεχνολογία της, καθώς και από την πώληση ατομικών και εταιρικών αδειών χρήσης του ChatGPT. «Επιδιώκουν την παραγωγικότητα των καταναλωτών και την αναζήτηση των καταναλωτών.

Το API δεν είναι μια επιχείρηση με υψηλό περιθώριο κέρδους», πρόσθεσε το άτομο. Ο Friar επεσήμανε ότι τα διαφημιστικά μοντέλα έχουν μειονεκτήματα, όπως το γεγονός ότι είναι ευαίσθητα στις διακυμάνσεις του ευρύτερου οικονομικού κύκλου και ότι τείνουν να μετατοπίζουν την εστίαση μιας εταιρείας από την ικανοποίηση των χρηστών της στους διαφημιστές της. «Δεν αποκλείω [τις διαφημίσεις]», δήλωσε. «Αλλά προς το παρόν υπάρχουν πολλά χαμηλά κρεμασμένα φρούτα στον τρόπο με τον οποίο κάνουμε τα πράγματα».

Madhumita Murgia, Cristina Criddle και George Hammond, Financial Times

Τ.Σ.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο