Η αρχή μεταφορών του Λονδίνου πρότεινε αύξηση κατά 20% του τέλους κυκλοφοριακής συμφόρησης και κατάργηση της έκπτωσης για τους κατοίκους για τα μη ηλεκτρικά οχήματα, σε αλλαγές που, σύμφωνα με τον οργανισμό, θα διατηρήσουν την αποτελεσματικότητα του τέλους.
Σύμφωνα με τις προτάσεις, οι οποίες υπόκεινται σε δημόσια διαβούλευση, το βασικό τέλος κυκλοφοριακής συμφόρησης θα αυξηθεί από τις 2 Ιανουαρίου του επόμενου έτους σε 18 λίρες την ημέρα, από 15 λίρες που είναι σήμερα.
Τα σχέδια θα καταργήσουν επίσης την έκπτωση 90% για τους οδηγούς που ζουν στη ζώνη χρέωσης κυκλοφοριακής συμφόρησης, στο κέντρο του Λονδίνου, εκτός αν διαθέτουν καθαρά ηλεκτρικό όχημα.
Η ανακοίνωση έρχεται καθώς η Transport for London συνεχίζει τις προσπάθειές της για την αποκατάσταση των οικονομικών της, τα οποία έχουν πληγεί από τη μείωση της κυκλοφορίας κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορονοϊού. Πρόσωπο κοντά στην TfL δήλωσε ότι οι αλλαγές αναμένεται να αποφέρουν επιπλέον έσοδα 30 εκατ. λιρών κατά το 2026.
Η TfL χρειάστηκε αρκετές βραχυπρόθεσμες διασώσεις από την προηγούμενη συντηρητική κυβέρνηση και ζήτησε από την υπουργό Οικονομικών Rachel Reeves να εφαρμόσει μια νέα, μακροπρόθεσμη συμφωνία χρηματοδότησης για τον οργανισμό κατά την αναθεώρηση των δαπανών τον Ιούνιο.
Το τέλος κυκλοφοριακής συμφόρησης, που επιβάλλεται στα οχήματα που εισέρχονται στο κέντρο του Λονδίνου από τις 7 π.μ. έως τις 6 μ.μ. από Δευτέρα έως Παρασκευή και από το μεσημέρι έως τις 6 μ.μ. τα Σαββατοκύριακα, ήταν αμφιλεγόμενο όταν τέθηκε σε ισχύ το 2003, αλλά έκτοτε έχει γίνει ευρέως αποδεκτό. Το τέλος αυξήθηκε για τελευταία φορά το 2020.
Μεταξύ των προτεινόμενων αλλαγών είναι η μετατόπιση της εστίασης της έκπτωσης για τα καθαρότερα οχήματα, η οποία εξαιρεί όλα τα ηλεκτρικά οχήματα από το τέλος.
Από τις 2 Ιανουαρίου, η έκπτωση θα περιοριστεί στο 50% για τα ηλεκτρικά φορτηγά και τα βαρέα φορτηγά οχήματα και στο 25% για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Στη συνέχεια, θα μειωθεί περαιτέρω από τον Μάρτιο του 2030 στο 25% για τα φορτηγά και στο 12,5% για τα αυτοκίνητα.
Η απόφαση να επιβληθεί χρέωση στα ηλεκτρικά οχήματα είναι μια απάντηση στην απότομη αύξηση του αριθμού των οχημάτων αυτών που εισέρχονται στο κέντρο του Λονδίνου, η οποία έχει υπονομεύσει την αποτελεσματικότητα της χρέωσης στην καταπολέμηση της κυκλοφοριακής συμφόρησης.
Ο Seb Dance, αναπληρωτής δήμαρχος για τις μεταφορές, δήλωσε ότι σύμφωνα με τα μοντέλα της TfL, χωρίς την εισαγωγή χρέωσης για τα ηλεκτρικά οχήματα, θα κυκλοφορούν 2.200 επιπλέον οχήματα στην ζώνη χρέωσης κυκλοφοριακής συμφόρησης κατά μέσο όρο τις καθημερινές του επόμενου έτους.
«Η διατήρηση της κινητικότητας στο Λονδίνο μέσω της μείωσης της κυκλοφοριακής συμφόρησης είναι ζωτικής σημασίας για την πόλη μας και την οικονομία μας», δήλωσε ο Dance. «Η χρέωση κυκλοφοριακής συμφόρησης έχει σημειώσει τεράστια επιτυχία από την εισαγωγή της, αλλά πρέπει να διασφαλίσουμε ότι είναι κατάλληλη για τον σκοπό της».
Η συντηρητική αντιπολίτευση στη Συνέλευση του Λονδίνου έχει κάνει εκστρατεία κατά ορισμένων πτυχών της πολιτικής του δημάρχου Sadiq Khan για τα οδικά δίκτυα.
Ο Keith Prince, εκπρόσωπος των Συντηρητικών για τις μεταφορές στη Συνέλευση, δήλωσε ότι οι Εργατικοί δεν μπορούν να σταματήσουν να «χτυπάει» τους οδηγούς στην πόλη και ανέφερε ως παραδείγματα την ευρεία εισαγωγή ορίων ταχύτητας 20 μιλίων ανά ώρα, ένα σύστημα χρέωσης για τα πιο ρυπογόνα οχήματα και το κλείσιμο ορισμένων δρόμων της γειτονιάς στην κυκλοφορία.
«Οι προτεινόμενες αλλαγές θα καταστρέψουν τους Λονδρέζους που πρέπει να μετακινούνται οδικώς — είτε για εργασία, είτε λόγω αναπηρίας, είτε για άλλους λόγους — αυξάνοντας σταδιακά το κόστος», δήλωσε ο Πρινς.
Επιμέλεια – Απόδοση: Τατιανή Σάγιεχ

