Toyota: Aυξάνει τις προβλέψεις για τα κέρδη παρά την πτώση 28% στο γ’ τρίμηνο – Σχέδια για θυγατρική στη Σαγκάη

Προβλέπει κέρδη ύψους 31 δισ. δολαρίων - Η Toyota πούλησε 10,8 εκατομμύρια αυτοκίνητα το 2024, μια μικρή πτώση από τα 11,2 εκατομμύρια που παρέδωσε το προηγούμενο έτος - Πού έχει στραμμένο το ενδιαφέρον της

Η Toyota Motor αύξησε τις ετήσιες προβλέψεις για τα λειτουργικά της κέρδη, παρόλο που τα κέρδη τρίτου τριμήνου ήταν κάτω από τις εκτιμήσεις λόγω της πτώσης των πωλήσεων και της παραγωγής παγκοσμίως, υποδεικνύοντας ότι βλέπει τη δραστηριότητα να ανακάμπτει με ταχύτερο ρυθμό στο εγγύς μέλλον.

Σύμφωνα με το Bloomberg, η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο προέβλεψε κέρδη ύψους 4,7 τρισ. γιεν (31 δισ. δολαρίων) για το οικονομικό έτος που λήγει τον Μάρτιο, από τις προηγούμενες προβλέψεις της για 4,3 τρισεκατομμύρια γιεν, σύμφωνα με ανακοίνωση της Τετάρτη. Οι αναλυτές προβλέπουν, κατά μέσο όρο, 4,8 τρισ. γεν, καθώς η ισχυρή ζήτηση για τα υβριδικά στις ΗΠΑ αντισταθμίζει τις ασθενέστερες πωλήσεις στην Ιαπωνία και την Κίνα.

Η Toyota πούλησε 10,8 εκατομμύρια αυτοκίνητα το 2024, μια μικρή πτώση από τα 11,2 εκατομμύρια που παρέδωσε το προηγούμενο έτος, αλλά αρκετή για να προστατεύσει τη θέση της μπροστά από τη Volkswagen ως η κορυφαία αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο για πέμπτη συνεχή χρονιά. Παρόλο που η Tesla, η κινεζική BYD και άλλοι έχουν αναλάβει ηγετικό ρόλο στην πώληση ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρίες, η Toyota έχει ακολουθήσει διαφορετική προσέγγιση, διατηρώντας την εστίασή της στην παραγωγή βενζινοκίνητων και υβριδικών οχημάτων.

Οι κεφαλαιουχικές δαπάνες μαζί με την καλύτερη ανταγωνιστικότητα κόστους και κερδοφορία αντικατοπτρίζονται στην αναθεωρημένη πρόβλεψη, δήλωσε η εταιρεία. Η Toyota επενδύει επίσης στην αύξηση της παραγωγικής ικανότητας για ηλεκτροκίνητα οχήματα και αποκάλυψε σχέδια για τη δημιουργία θυγατρικής στη Σαγκάη της Κίνας, όπου αρχικά θα απασχολήσει περίπου 1.000 άτομα. Ο στόχος είναι να παράγει 100.000 EVs ετησίως υπό τη μάρκα Lexus, αρχής γενομένης από το 2027. «Ξεκινήσαμε το οικονομικό έτος σε χαμηλότερο επίπεδο παραγωγής από το προηγούμενο, αλλά καταφέραμε να κάνουμε βελτιώσεις», δήλωσε ο οικονομικός διευθυντής Yoichi Miyazaki.

Για το τρίμηνο που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου, τα κέρδη σημείωσαν πτώση κατά 28% σε 1,22 τρισ. γιεν από 1,7 τρισ. γιεν ένα χρόνο νωρίτερα, κάτω από τα 1,4 τρισ. γιεν που προέβλεπαν οι αναλυτές. Οι μετοχές της Toyota αυξήθηκαν έως και 4,3% μετά τα αποτελέσματα και τις προβλέψεις.

Η Toyota ανακοίνωσε επίσης ότι το εργοστάσιο αξίας 14 δισ. δολαρίων στη Βόρεια Καρολίνα θα αρχίσει να στέλνει μπαταρίες τον Απρίλιο, για χρήση σε υβριδικά, plug-in υβριδικά και EVs. Οι απότομοι δασμοί του Αμερικανού προέδρου Ντόναλντ Τραμπ προκαλούν προβλήματα σε παγκόσμιους κατασκευαστές όπως η Toyota, που βασίζονται σε εγκαταστάσεις παραγωγής στον Καναδά και το Μεξικό για την κατασκευή και συναρμολόγηση αυτοκινήτων που παραδίδονται σε πελάτες στις ΗΠΑ. «Δεν είναι ακόμη σαφές τι θα συμβεί ή πώς θα πρέπει να αντιδράσουμε», δήλωσε ο Miyazaki.

Το περασμένο έτος ήταν επισφαλές για την Toyota κλονίζοντας τη εμπιστοσύνη του καταναλωτικού κοινού λόγω μιας σειράς ρυθμιστικών σκανδάλων που πυροδότησαν ένα κύμα περικοπών παραγωγής, εγχώριων ανακλήσεων και κεφαλαιουχικών δαπανών.

Καθώς η βιομηχανία συνέχισε να βαδίζει προς ένα ηλεκτρικό μέλλον, η BYD πούλησε 4,3 εκατομμύρια αυτοκίνητα το 2024, συμπεριλαμβανομένων 1,8 εκατομμυρίων EV. Η Toyota πούλησε μόλις 140.000 μονάδες, ενώ τα υβριδικά αντιπροσώπευαν περισσότερα από 4,2 εκατομμύρια των παγκόσμιων πωλήσεών της πέρυσι.

«Στο παρελθόν, η Toyota ήταν εξαιρετικά επιφυλακτική όσον αφορά την επέκταση των δραστηριοτήτων της στην Κίνα λόγω ανησυχιών για κινδύνους όπως οι διαρροές τεχνολογίας», δήλωσε αναλυτής αυτοκινήτων του Bloomberg Intelligence, Tatsuo Yoshida. «Η εταιρεία έχει πλέον αλλάξει την προσέγγισή της στην ανάπτυξη τεχνολογιών και προϊόντων προσαρμοσμένων στην τοπική αγορά».

 

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο