Τα σημάδια ότι οι Αμερικανοί δυσκολεύονται να συμβαδίσουν με τους λογαριασμούς τους προκαλούν συναγερμό στη Wall Street.
Οι μετοχές των εταιρειών καταναλωτικών δανείων υποχώρησαν την περασμένη εβδομάδα, αφού τα στελέχη εξέφρασαν προειδοποιήσεις για δανειολήπτες χαμηλότερου εισοδήματος που δυσκολεύονται να πραγματοποιήσουν πληρωμές. Οι ντόμπρες δηλώσεις τραπεζικών στελεχών στο τραπεζικό συνέδριο της Barclays τάραξαν τους επενδυτές, οι οποίοι είχαν ήδη ανησυχήσει για την υγεία της οικονομίας των ΗΠΑ.
- Οι επενδυτές βρίσκονται σε εγρήγορση για τυχόν ενδείξεις ότι επιφυλάσσεται ύφεση μετά από δύο χρόνια υψηλότερων επιτοκίων. Η Federal Reserve αναμένεται να αρχίσει να μειώνει τα επιτόκια στη συνεδρίασή της αυτή την ερχόμενη εβδομάδα, αλλά ορισμένοι επενδυτές φοβούνται ότι μπορεί να περίμενε πολύ.
Να τι μας λένε τα στελέχη των τραπεζών για το πώς τα πάει ο κόσμος.
Παρακολουθώντας αυτούς τους λογαριασμούς πιστωτικών καρτών
Εκτός από τις αυξανόμενες τιμές για τα είδη παντοπωλείου και σχεδόν οτιδήποτε άλλο, οι άνθρωποι αντιμετωπίζουν υψηλότερα επιτόκια στις πιστωτικές τους κάρτες. Το μέσο επιτόκιο τον Μάιο ήταν 21,51%, σύμφωνα με στοιχεία της Fed, από περίπου 15% το 2019.
Αυτό εξηγεί γιατί ορισμένοι δυσκολεύονται να συμβαδίσουν με τις πληρωμές, ιδιαίτερα εκείνοι που δεν κερδίζουν τόσο πολλά. Περίπου το 9,1% των υπολοίπων πιστωτικών καρτών κατέστη ληξιπρόθεσμα το περασμένο έτος, το υψηλότερο ποσοστό σε πάνω από μια δεκαετία, σύμφωνα με έκθεση Αυγούστου από την Federal Reserve Bank της Νέας Υόρκης.
«Γενικά, αυτό ήταν ένα μεγαλύτερο ζήτημα για τους ανθρώπους στο χαμηλότερο μισό του εισοδηματικού φάσματος», δήλωσε ο Moshe Orenbuch, αναλυτής στην TD Cowen.
Ο Mark Mason, οικονομικός διευθυντής της Citigroup, δήλωσε στο συνέδριο Barclays ότι η τράπεζά του έχει δει τις καθυστερήσεις να αυξάνονται και περισσότερους καταναλωτές να φέρουν υπόλοιπα. Όπου υπάρχει αύξηση στις δαπάνες, είπε ότι καθοδηγείται κυρίως από τους εύπορους πελάτες της Citi.
Νωρίτερα αυτό το καλοκαίρι, στελέχη της JPMorgan Chase και της Discover Financial Services δήλωσαν ότι οι καταναλωτές με χαμηλότερο εισόδημα ξοδεύουν πιο προσεκτικά.
Η εταιρεία έκδοσης πιστωτικών καρτών Bread Financial, η οποία εξυπηρετεί περισσότερους δανειολήπτες με χαμηλότερο εισόδημα από τις μεγαλύτερες τράπεζες, δήλωσε στο συνέδριο ότι αναμένει αυξημένα ποσοστά χρέωσης για το υπόλοιπο του 2024, ενώ η Synchrony Financial είπε ότι βλέπει υψηλότερα ποσοστά χρέωσης από πριν. η πανδημία.
Τα ποσοστά χρέωσης αναφέρονται στα υπόλοιπα που διαγράφουν οι εκδότες καρτών, επειδή οι δανειολήπτες είναι απίθανο να τα πληρώσουν.
«Αυτό που σας λέει είναι ότι εάν οι άνθρωποι καθυστερούν τις πληρωμές τους σε αυτό το περιβάλλον, είναι πιο δύσκολο να ξεφύγουν από αυτές», δήλωσε ο Orenbuch της TD Cowen.
Η τράπεζα Synchrony πρόσθεσε ότι έχει σημειωθεί οπισθοδρόμηση στις δαπάνες για αγορές εισιτηρίων μεγαλύτερου σπιτιού, καθώς και σε επεμβάσεις αισθητικής και Lasik.
Οι αυξανόμενες παραβάσεις είναι αναπόφευκτες μετά από χρόνια μείωσης κατά τη διάρκεια της πανδημίας και «γενικά μιλώντας, ο καταναλωτής είναι καλά», δήλωσε ο Jason Goldberg, αναλυτής της Barclays.
“Μάχη” με τις πληρωμές αυτοκινήτων
Η πτώση των μετοχών ήρθε μετά από μια προειδοποίηση για πληρωμές αυτοκινήτων.
Ο οικονομικός διευθυντής της Allly Financial, Russ Hutchinson, δήλωσε ότι οι καθυστερήσεις πληρωμών και οι χρεώσεις για δάνεια αυτοκινήτων ήταν υψηλότερες από τις αναμενόμενες τον Ιούλιο και τον Αύγουστο.
Οι δανειολήπτες στην Ally, έναν μεγάλο δανειστή αυτοκινήτων, «δυσκολεύονται με το κόστος ζωής και τώρα παλεύουν με μια χειρότερη εικόνα της απασχόλησης», είπε ο Hutchinson.
Οι μετοχές της Ally υποχώρησαν 18% την Τρίτη και δεν έχουν ακόμη ανακάμψει.
Τα σχόλια του Hutchinson ανησύχησαν τους επενδυτές επειδή οι πληρωμές αυτοκινήτων είναι από τους τελευταίους λογαριασμούς που οι άνθρωποι σταματούν να πληρώνουν επειδή χρειάζονται τα οχήματά τους για να μετακινηθούν.
Το μέσο επιτόκιο για ένα δάνειο 60 μηνών για ένα νέο αυτοκίνητο ήταν 8,2% τον Μάιο, σύμφωνα με στοιχεία της Fed, από 5,3% το 2019.
Κατά τη διάρκεια του περασμένου έτους, περίπου το 8% των δανείων αυτοκινήτων έγιναν ληξιπρόθεσμα, σύμφωνα με τη Fed της Νέας Υόρκης, το υψηλότερο ποσοστό σε πάνω από μια δεκαετία.
Ίσως επιφυλάσσεται κάποια ανακούφιση. Ο πληθωρισμός κινείται χαμηλότερα προς τον στόχο του 2% της Fed και οι αναμενόμενες μειώσεις επιτοκίων της κεντρικής τράπεζας τους επόμενους αρκετούς μήνες θα μπορούσαν να βοηθήσουν στη μείωση των επιτοκίων στις πιστωτικές κάρτες και τα δάνεια αυτοκινήτων, αν και αυτό δεν είναι εγγυημένο.
Τ.Σ