Volkswagen – Κινέζοι κατασκευαστές: Αντίδραση στην πτώση πωλήσεων με συνεργασίες

Η Volkswagen εξετάζει συνεργασίες με Κινέζους κατασκευαστές για την αξιοποίηση πλεονάζουσας παραγωγικής ικανότητας στην Ευρώπη. Αντιμετωπίζει πτώση πωλήσεων και ενισχυμένο ανταγωνισμό, ενώ οι δασμοί και οι αλλαγές στην αγορά περιπλέκουν τις στρατηγικές αποφάσεις

Η Volkswagen εξετάζει το ενδεχόμενο να επιτρέψει σε κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες να αξιοποιήσουν τις πλεονάζουσες γραμμές παραγωγής της στην Ευρώπη, καθώς αντιμετωπίζει πτώση της ζήτησης και αυξανόμενο ανταγωνισμό. Σύμφωνα με τον CEO της Audi, Gernot Döllner, η συνεργασία με Κινέζους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων είναι υπό εξέταση ως μια πιθανή στρατηγική. Αυτή η κίνηση θα μπορούσε να διευκολύνει την είσοδο των Κινέζων στην ευρωπαϊκή αγορά, ενώ παράλληλα η VW θα αξιοποιήσει τις υποδομές της που παραμένουν ανενεργές.

Οι Κινέζοι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων, όπως η BYD, έχουν ήδη αποκτήσει τεχνολογικό πλεονέκτημα μέσω επιδοτήσεων και χαμηλού κόστους παραγωγής. Ωστόσο, δυσκολεύονται να εδραιωθούν στην Ευρώπη λόγω έλλειψης αναγνωρισιμότητας και σκεπτικισμού των καταναλωτών απέναντι στα προϊόντα τους. Από την άλλη, η VW αντιμετωπίζει πτώση πωλήσεων, τόσο στην Κίνα, όπου το μερίδιό της έχει μειωθεί δραματικά, όσο και στην Ευρώπη, όπου η αγορά αυτοκινήτου έχει συρρικνωθεί κατά εκατομμύρια μονάδες τα τελευταία χρόνια.

Για την αντιμετώπιση αυτών των προκλήσεων, η VW κατέληξε σε συμφωνία με τους εργαζομένους της στη Γερμανία για τη μείωση της παραγωγικής ικανότητας, αποφεύγοντας το κλείσιμο τριών εργοστασίων. Η παραγωγική ικανότητα της εταιρείας προβλέπεται να μειωθεί σταδιακά κατά 730.000 μονάδες μέχρι το 2030, ενώ τα εργοστάσια που δεν πληρούν τους νέους στόχους παραγωγικότητας ενδέχεται να διατεθούν για άλλες χρήσεις, όπως η πώληση σε τρίτους.

Η Ε.Ε., σε μια προσπάθεια να περιορίσει την επιρροή των κινεζικών εταιρειών, έχει επιβάλει υψηλότερους δασμούς στα εισαγόμενα ηλεκτρικά οχήματα από την Κίνα. Ωστόσο, ο Döllner προειδοποιεί ότι οι δασμοί προσφέρουν μόνο προσωρινή προστασία και μπορεί να δημιουργήσουν ψευδή αίσθηση ασφάλειας, υποστηρίζοντας ότι ο ανταγωνισμός πρέπει να αντιμετωπιστεί με βελτίωση των προϊόντων και της στρατηγικής.

Η στρατηγική συνεργασία με Κινέζους κατασκευαστές ίσως αποτελέσει λύση για τη Volkswagen και άλλες ευρωπαϊκές εταιρείες που αντιμετωπίζουν τις ίδιες προκλήσεις, όπως η πτώση ζήτησης και η ανάγκη αξιοποίησης πλεονάζουσας παραγωγικής ικανότητας. Παράλληλα, η Ευρώπη σχεδιάζει επιδοτήσεις για την ενίσχυση των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων, ώστε να ενισχύσει τη δική της αυτοκινητοβιομηχανία απέναντι στον αυξανόμενο κινεζικό ανταγωνισμό.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο