Οι τιμές των βρετανικών ειδών παντοπωλείου αυξήθηκαν αυτόν τον μήνα με τον χαμηλότερο ρυθμό από τον Μάρτιο του 2022, καθώς οι προσφορές στα σούπερ μάρκετ αυξήθηκαν μετά την επιβράδυνση μετά τα Χριστούγεννα, σύμφωνα με στοιχεία του κλάδου την Τρίτη.
Ο ερευνητής αγοράς Kantar δήλωσε ότι ο ετήσιος πληθωρισμός των τιμών των ειδών παντοπωλείου ήταν 5,3% τις τέσσερις εβδομάδες έως τις 18 Φεβρουαρίου, μειωμένος κατά 1,5 ποσοστιαίες μονάδες από την προηγούμενη περίοδο τεσσάρων εβδομάδων.
«Οι καταναλωτές αντιμετωπίζουν πληθωρισμό άνω του 4% εδώ και δύο χρόνια, οπότε αυτή η τελευταία χαλάρωση των αυξήσεων των τιμών είναι ιδιαίτερα ευπρόσδεκτη», δήλωσε ο Tom Steel, διευθυντής στρατηγικής διορατικότητας στην Kantar.
Θα χαιρετιστεί επίσης από την Τράπεζα της Αγγλίας, η οποία παρακολουθεί στενά τις τιμές των τροφίμων.
Η Steel δήλωσε ότι οι δαπάνες των καταναλωτών του Ηνωμένου Βασιλείου για προσφορές αυξήθηκαν κατά 4% τον Φεβρουάριο, αξίας 586 εκατομμυρίων λιρών (743 εκατομμυρίων δολαρίων) περισσότερο από τον ίδιο μήνα το 2023.
Σημείωσε επίσης ότι αυτό το μήνα, ο Morrisons έγινε ο τελευταίος παντοπώλης που ξεκίνησε ένα πρόγραμμα αντιστοίχισης τιμών με τις εκπτώσεις Aldi και Lidl, αφού η Asda έκανε την κίνηση τον Ιανουάριο.
Η Kantar δήλωσε ότι οι τιμές αυξάνονται ταχύτερα σε αγορές όπως η ζαχαροπλαστική, η ζαχαροπλαστική σοκολάτας και τα κατεψυγμένα προϊόντα πατάτας και μειώνονται ταχύτερα στο βούτυρο, το γάλα και τα χαρτομάντιλα τουαλέτας.
Ξεχωριστά στοιχεία από το British Retail Consortium την Τρίτη έδειξαν ότι οι συνολικές τιμές στα καταστήματα του Ηνωμένου Βασιλείου αυξήθηκαν επίσης με τον βραδύτερο ρυθμό σε σχεδόν δύο χρόνια αυτόν τον μήνα, προσθέτοντας σημάδια χαλάρωσης των πληθωριστικών πιέσεων.
Η Kantar δήλωσε ότι οι πωλήσεις ειδών παντοπωλείου αυξήθηκαν σε αξία κατά 5,1% σε ετήσια βάση κατά την περίοδο των τεσσάρων εβδομάδων.
Ανέφερε ότι η Lidl ήταν ο ταχύτερα αναπτυσσόμενος παντοπώλης στη Βρετανία για έκτο συνεχόμενο μήνα, με τις πωλήσεις να αυξάνονται κατά 10,9% τις 12 εβδομάδες έως τις 18 Φεβρουαρίου.
Ο Νο 2 παίκτης Sainsbury’s ήταν ο δεύτερος ταχύτερα αναπτυσσόμενος, με τις πωλήσεις να αυξάνονται κατά 7,6%, ενώ οι πωλήσεις στον ηγέτη της αγοράς Tesco (OTC: TSCDY) αυξήθηκαν κατά 6,2%.
Η Asda και η Morrisons ήταν και πάλι οι ουραγοί, με ανάπτυξη 1,9% και 3,1% αντίστοιχα.
Μερίδιο αγοράς και αύξηση πωλήσεων των σουπερμάρκετ του Ηνωμένου Βασιλείου (%)
Μερίδιο αγοράς Μερίδιο αγοράς % μεταβολή
12 wks to 12 wks to sales
Feb. 18 2024 Feb. 19 2023 (yr-on-yr)
Tesco 27.6 27.3 6.2
Sainsbury’s 15.6 15.2 7.6
Asda 13.8 14.3 1.9
Aldi 9.4 9.4 5.7
Morrisons 8.8 9.0 3.1
Lidl 7.5 7.1 10.9
Co-operative 5.3 5.5 1.4
Waitrose 4.6 4.7 3.8
Iceland 2.3 2.4 2.1
Ocado (LON:OCDO) 1.9 1.9 4.9
Source: Kantar
πηγή:www.investing.com

