Aπροσδόκητα υψηλή επιβατική κίνηση κατέγραψε ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών

  • Η απροσδόκητα υψηλή επιβατική κίνηση που κατέγραψε ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών κατά το πρώτο τρίμηνο, το οποίο παραδοσιακά χαρακτηρίζεται ως το πιο αδύναμο εποχικά λόγω της χειμερινής περιόδου, έδωσε φτερά στα οικονομικά αποτελέσματα του εισηγμένου πλέον ομίλου.

Ειδικότερα, το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας είδε τα έσοδά του να ενισχύονται κατά 15,3% στα 114,6 εκατ. ευρώ κατά τη διάρκεια του Ιανουαρίου-Μαρτίου, την ίδια στιγμή που τα καθαρά κέρδη κατέγραψαν εντυπωσιακή άνοδο της τάξεως του 30% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2023, κλείνοντας στα 28,5 εκατ. ευρώ.

  • Σε ό,τι αφορά την επιβατική κίνηση, ο συνολικός αριθμός των επιβατών που διακινήθηκαν στο Ελ. Βενιζέλος κατά τους πρώτους τρεις μήνες της φετινής χρονιάς ανήλθε σε 5,2 εκατ., σημειώνοντας άνοδο 15,6%.

Το θετικό πρόσημο αποτυπώθηκε και στη συνεισφορά των αεροπορικών δραστηριοτήτων στα συνολικά έσοδα, η οποία έφθασε το 75,2% στα 86,3 εκατ. ευρώ, ποσό ενισχυμένο κατά 4,8%, ενώ ο τζίρος των μη αεροπορικών δραστηριοτήτων ανήλθε σε 28,4 εκατ. ευρώ, βελτιωμένος κατά 17%. Οι καλές αυτές επιδόσεις δεν πέρασαν απαρατήρητες από τη διοίκηση της εταιρείας, που διαχειρίζεται το αεροδρόμιο της Αθήνας.

  • Θετικό πρόσημο

Πρόσφατα, λοιπόν, κατά την ετήσια γενική συνέλευση του ΔΑΑ, ο διευθύνων σύμβουλος, Γιάννης Παράσχης, ανέφερε ότι έχουν προχωρήσει σε αναθεώρηση των προοπτικών για το σύνολο της τρέχουσας οικονομικής χρήσης, λαμβάνοντας υπόψη τις θετικές επιδόσεις που σημειώθηκαν κατά το πρώτο τρίμηνο του 2024. “Η επιβατική κίνηση κατέγραψε άνοδο 16,5% κατά τους πρώτους τρεις μήνες της φετινής χρονιάς, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2023.

  • Πρόκειται για μια σημαντική ανάπτυξη, η οποία αποτυπώθηκε και στα οικονομικά μεγέθη. Αυτό μας οδηγεί σε μια αναθεώρηση προς τα πάνω της πρόβλεψης για τη συνολική πορεία της χρονιάς”, επισήμανε ο κ. Παράσχης στην πρώτη συνέλευση της εταιρείας ύστερα από την εισαγωγή της στο ελληνικό χρηματιστήριο τον περασμένο Φεβρουάριο. Επιπλέον, για το σύνολο του έτους προβλέπεται ότι ο αριθμός των διακινηθέντων επιβατών στο μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας θα πλησιάσει τα 30 εκατ.

“Στόχος μας είναι να εξαντλήσουμε το 15% της απόδοσης του κατατεθειμένου κεφαλαίου, που με βάση το ρυθμιστικό πλαίσιο είναι η απόδοση που έχουμε τη δυνατότητα να πραγματοποιούμε από τις αεροπορικές δραστηριότητες.

  • Πέραν όμως του 15%, τα τελευταία χρόνια εμφανίζουμε μια καλύτερη κερδοφορία από τις αεροπορικές δραστηριότητες, καθώς καλύπτουμε μη υλοποιηθέντα κέρδη ή μη ανακτηθέντα κόστη σε προηγούμενες πτήσεις κυρίως λόγω της περιόδου της πανδημίας του κορονοϊού. Επομένως, και για τη χρήση του 2024, αναμένουμε ποσά τα οποία θα ανακτήσουμε από το παραπάνω κομμάτι, επομένως δεν υπάρχει θέμα κάλυψης του 15%”, πρόσθεσε ο επικεφαλής του διεθνούς αερολιμένα Αθηνών.

Σε ό,τι αφορά τις αεροπορικές χρεώσεις, το πρόγραμμα της εταιρείας προβλέπει τη διατήρησή τους στα ίδια επίπεδα, υλοποίηση του 15% και ανάκτηση του λειτουργικού κόστους καθώς και του χρηματοοικονομικού κόστους των επενδύσεων.

Οι υψηλές πτήσεις που σημειώνει το Ελ. Βενιζέλος με κινητήριο δύναμη τον τουρισμό, συντείνουν στην άμεση υλοποίηση του μεγάλου επενδυτικού πλάνου (50MAP Master Plan) για την επέκταση της χωρητικότητας, βάσει του οποίου προβλέπεται η σταδιακή αύξηση της δυναμικότητας του μεγαλύτερου αεροδρομίου της χώρας με απώτερο σκοπό τη δυνατότητα εξυπηρέτησης 50 εκατ. επιβατών μέχρι το 2046. Επί του παρόντος, όπως ανέφερε ο κ. Παράσχης, προχωρά η διαδικασία για την υλοποίηση της πρώτης φάσης.

Να σημειωθεί ότι σε εξέλιξη βρίσκεται το τελικό στάδιο του αρχιτεκτονικού διαγωνισμού για την επιλογή του γραφείου, το οποίο θα αναλάβει τον σχεδιασμό της πρώτης και της δεύτερης φάσης για την επέκταση του αεροδρομίου, με την ανακοίνωση του ονόματος να αναμένεται μέσα στο καλοκαίρι του 2024.

  • Θυμίζουμε ότι η πρώτη φάση, η οποία θα αυξήσει τη χωρητικότητα από 26 εκατ. σήμερα σε 33 εκατ. επιβάτες μέχρι το 2028, θα χρειαστεί κεφάλαια της τάξεως των 650 εκατ. ευρώ, ενώ η δεύτερη φάση, η οποία απαιτεί κεφάλαια άνω των 700 εκατ. ευρώ, αναμένεται να ενισχύσει τη δυναμικότητα σε 40 εκατ. επιβάτες μέχρι το 2030.

Σε αυτή την κατεύθυνση, η διοίκηση του αεροδρομίου βρίσκεται εν μέσω συζητήσεων τόσο με ελληνικές όσο και με ξένες τράπεζες, για τη διερεύνηση των διαθέσιμων χρηματοδοτικών εργαλείων, τα οποία θα χρησιμοποιηθούν για τη χρηματοδότηση των επενδύσεων. Ταυτόχρονα, αυτή τη στιγμή, τρέχουν μικρότερης εμβέλειας έργα, τα οποία στοχεύουν στη βελτιστοποίηση των υπηρεσιών που προσφέρει το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας. Σε αυτά περιλαμβάνονται και projects που σχετίζονται με τις μη αεροπορικές δραστηριότητες του αεροδρομίου, που αφορούν τους εμπορικούς χώρους, όπου δρομολογούνται νέες συνεργασίες.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο