Αποτιμώντας το ΔΑΑ

ΔΑΑ

ΔΑΑ

Ξεκίνησε η δημόσια προσφορά του ΔΑΑ και θα διαρκέσει έως τις 1/02/2024. Το ΤΑΙΠΕΔ θα διαθέσει το 30% των μετοχών του στο εύρος τιμών 7-8,2 ευρώ. Το free float του ΔΑΑ μετά την εισαγωγή του θα είναι 19% αφού το 11,5% συμμετοχής δημοσίου θα το πάρουν ο όμιλος Κοπελούζου και το καναδικό fund. Οι συνολικές μετοχές προς διαπραγμάτευση θα είναι 300 εκατομμύρια.

Ο ΔΑΑ πέτυχε για το 9μηνο 2023 188 εκατομμύρια ευρώ καθαρά κέρδη ενισχυμένα κατά 42% σε σχέση με το 2022 και τα καθαρά κέρδη για το σύνολο του 2023 αναμένονται στα 220 εκατομμύρια ευρώ. Οι επιδόσεις του αεροδρομίου ξεπέρασαν και το 2019. Το 2023 το αεροδρόμιο δούλεψε στο 100% της δυναμικότητας του, καθώς τα έσοδα από διακίνηση επιβατών είναι ρυθμιζόμενα. Πιο συγκεκριμένα υπάρχει πλαφόν συντελεστή απόδοσης κεφαλαίου ίσος με 15% (ROE) που δεν μπορεί να ξεπεραστεί. Επίσης διένειμε 685 εκατομμύρια ευρώ συνολικά σε μέρισμα εντός 2023 μαζί με το (μέρισμα χρήσης 2022) αφήνοντας στο ταμείο 119 εκατομμύρια ευρώ από τα 579 εκατομμύρια που είχε. Ένα θετικό για το αεροδρόμιο είναι ότι αναμένεται να δίνει καλή μερισματική απόδοση στους μετόχους. Σε μετοχική συμπεριφορά ίσως θυμίζει λίγο τα λιμάνια ΟΛΠ, ΟΛΘ έχοντας πιο βαριά συμπεριφορά και τραβώντας πιο πολύ τα βλέμματα μακροπρόθεσμων επενδυτών.

Σε επίπεδο αποτίμησης αναμένεται να φτάσει τα 2,4 δισ. ευρώ με την λογική ότι λόγω υψηλής ζήτησης η δημόσια προσφορά θα γίνει στα 8,2 ευρώ. Εκ πρώτης όψεως, συγκρίνοντας με άλλες εταιρείες του ΧΑ δεν μου φάνηκε μια φτηνή αποτίμηση. Και αυτό όταν έχουμε την ΜΟΗ και τα ΕΛΠΕ όπου με παρόμοιες αποτιμήσεις με τον ΔΑΑ αναμένεται για το 2023 να παράξουν περίπου 900 εκατομμύρια ευρώ κέρδη και 650 εκατομμύρια ευρώ κέρδη, δηλαδή τετραπλάσια και τριπλάσια αντίστοιχα από το αεροδρόμιο. Φυσικά η σύγκριση αφορά ανόμοιους κλάδους οπότε δεν θεωρείται σωστή γι αυτό και έκανα μια μελέτη του p/e του ΔΑΑ σε σχέση με τις ανταγωνιστικές του στην Ευρώπη. Χρησιμοποιήθηκαν οι εταιρείες : Aeroporto De Paris, AENA SME, Aeroporto Marconi, Copenhagen Airports, Ferrovial, Fraport, Toscana Aeroporti, Zurichi Airport, και Flughafen Wein. Ο μέσος όρος P/E τους για το 2022 βγήκε 25 και για το 2023 βγήκε 22. Συνεπώς σε σχέση με τις ανταγωνιστικές του στην αποτίμηση των 2,4 δισ. ευρώ και με p/e 10,9 το αεροδρόμιο φαίνεται αρκετά φτηνό και ελκυστικό σε σχέση με τον ευρωπαϊκό ανταγωνισμό.

Αγγελίνα Καραβά , ιδιώτης επενδυτής

ΑΠΟΠΟΙΗΣΗ ΕΥΘΥΝΩΝ: Το περιεχόμενο και οι πληροφορίες της στήλης προσφέρονται αποκλειστικά και μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να εκληφθούν ως συμβουλή, πρόταση, προσφορά για αγορά ή πώληση των κινητών αξιών, ούτε ως προτροπή για την πραγματοποίηση οποιασδήποτε μορφής επένδυσης. Κατά συνέπεια δεν υφίσταται ουδεμία ευθύνη για τυχόν επενδυτικές και λοιπές αποφάσεις που θα ληφθούν με βάση τις πληροφορίες αυτές.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο