Sell-off στην μετοχή της Kering (Gucci)

χρηματιστήρια

Kering

Οι μετοχές του γαλλικού ομίλου ειδών πολυτελείας Kering υποχώρησαν περισσότερο από 9% στο άνοιγμα της Τετάρτης, αφού η εταιρεία προειδοποίησε ότι αναμένει απότομη πτώση στα κέρδη του πρώτου εξαμήνου ως αποτέλεσμα της φθίνουσας ζήτησης για το εμπορικό σήμα Gucci.

Ο όμιλος ανακοίνωσε την Τρίτη ότι αναμένει μείωση κατά 40% έως 45% στα λειτουργικά έσοδα του πρώτου εξαμήνου, σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2023, καθώς αγωνίζεται να διατηρήσει μερίδιο της τσέπης στην ολοένα και πιο απαιτητική αγορά πολυτελείας.

Η μετοχή μείωσε ελαφρώς τις απώλειες και διαπραγματευόταν με πτώση 7,8% στις 9:15 π. μ. ώρα Λονδίνου.

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Kering François-Henri Pinault δήλωσε την Τρίτη ότι η προειδοποίηση έρχεται μετά την “σημαντική επιδείνωση” των επιδόσεων της εταιρείας κατά το πρώτο τρίμηνο.

“Ενώ είχαμε προβλέψει μια δύσκολη αρχή του έτους, οι υποτονικές συνθήκες της αγοράς, ιδίως στην Κίνα, και η στρατηγική επανατοποθέτηση ορισμένων οίκων μας, αρχής γενομένης από τον Gucci, επιδείνωσαν τις πιέσεις που δέχτηκε ο κλάδος μας”, ανέφερε ο Pinault σε ανακοίνωσή του.

“Λόγω αυτής της μείωσης των εσόδων, σε συνδυασμό με την αποφασιστικότητά μας να συνεχίσουμε να επενδύουμε επιλεκτικά στη μακροπρόθεσμη ελκυστικότητα και διακριτικότητα των εμπορικών σημάτων μας, αναμένουμε τώρα να επιτύχουμε σημαντικά χαμηλότερα λειτουργικά κέρδη το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους”.

Οι πωλήσεις του ομίλου μειώθηκαν στα 4,5 δισεκατομμύρια ευρώ το πρώτο τρίμηνο, μειωμένες κατά 10% σε συγκρίσιμη βάση.

Η εταιρεία με έδρα το Παρίσι επισήμανε την αναμενόμενη ύφεση σε μια σπάνια προειδοποίηση για τα κέρδη της τον περασμένο μήνα, σημειώνοντας ότι η υστέρηση θα οφείλεται στην πτώση των πωλήσεων της Gucci, ιδίως στην Ασία.

Η «παρακμή» της Gucci

Οι πωλήσεις της Gucci το πρώτο τρίμηνο μειώθηκαν κατά 18% σε συγκρίσιμη βάση, ελαφρώς λιγότερο από την πτώση 20% που είχε προβλεφθεί προηγουμένως.

Η κάμψη διαφοροποιεί τον οίκο μόδας από τις άλλες πολυτελείς εταιρείες LVMH και Hermes, οι οποίες παρέμειναν ανθεκτικές απέναντι στις οικονομικές αντιξοότητες.

Η Gucci ήταν κάποτε το αγαπημένο παιδί του ομίλου Kering, με ισχυρά αποτελέσματα το 2021, τα οποία οφείλονταν στην άνθιση της εποχής της πανδημίας του Covid-19. Η πολυτελής γραμμή μόδας αγωνίζεται έκτοτε να διατηρήσει το μερίδιό της στην αγορά, καθώς ακόμη και οι εύποροι καταναλωτές έχουν σφίξει το ζωνάρι τους εν μέσω υψηλότερου πληθωρισμού και έχουν στραφεί προς πιο “ήσυχες μάρκες πολυτελείας”.

Η Kering ανακοίνωσε πτώση 6% στα έσοδα του τέταρτου τριμήνου του 2023, με τις πωλήσεις να μειώνονται επίσης σε όλες τις άλλες μεγάλες μάρκες της, συμπεριλαμβανομένης της Yves Saint Laurent. Οι πωλήσεις της Gucci συγκεκριμένα μειώθηκαν κατά 4% σε συγκρίσιμη βάση.

πηγή:www.cnbc.com

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο