Ποιες εταιρείες έπληξε περισσότερο η αύξηση του κόστους

FILE PHOTO: Plastic letters arranged to read "Inflation" are placed on U.S. Dollar banknote in this illustration taken, June 12, 2022. REUTERS/Dado Ruvic/Illustration/File Photo

κόστους

Η αύξηση του κόστους είχε τον μεγαλύτερο αντίκτυπο στις ασιατικές επιχειρήσεις το 2023, ακόμη και όταν αυτές συνέχισαν να παλεύουν με την παγκόσμια οικονομική επιβράδυνση και την αύξηση του κόστους δανεισμού, σύμφωνα με έρευνα της UOB.

Περισσότερες από 4.000 επιχειρήσεις στη Νοτιοανατολική Ασία και την ευρύτερη Κίνα συμμετείχαν σε έρευνα στην Κίνα, το Χονγκ Κονγκ, την Ταϊλάνδη, το Βιετνάμ, τη Μαλαισία, τη Σιγκαπούρη και την Ινδονησία.

Από τους ερωτηθέντες, το 32% δήλωσε ότι επηρεάστηκε από τον υψηλό πληθωρισμό, ένα άλλο 32% δήλωσε ότι αντιμετώπισε αυξημένο λειτουργικό κόστος, ενώ το 24% δήλωσε ότι το αυξανόμενο κόστος εργασίας έβλαψε την επιχείρησή του, σύμφωνα με την έρευνα της UOB για τις επιχειρηματικές προοπτικές του 2024.

Στην ηλεκτρονική έρευνα, που διεξήχθη από τον περασμένο Δεκέμβριο έως τα μέσα Ιανουαρίου, συμμετείχαν 4.050 μικρομεσαίες και μεγάλες επιχειρήσεις.

Εκτός από την αύξηση του κόστους, το 27% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι επηρεάστηκε από τη συνολική οικονομική επιβράδυνση, ενώ το 23% δήλωσε ότι το περιβάλλον υψηλότερων επιτοκίων επιβάρυνε τις επιχειρήσεις τους.

Παρόλα αυτά, περίπου τέσσερις στις 10 εταιρείες δήλωσαν ότι αισθάνονται “πολύ θετικά” για το επιχειρηματικό περιβάλλον το 2023, ενώ το 32% δήλωσε ότι είναι “κάπως θετικό”, σύμφωνα με την έρευνα. Η Ινδονησία (56%) και το Βιετνάμ (47%) ήταν οι πιο θετικές αγορές.

Περίπου το 35% των εταιρειών που συμμετείχαν στη δημοσκόπηση δήλωσε ότι το επιχειρηματικό περιβάλλον το 2023 μειώθηκε σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.

Για την αντιμετώπιση των μελλοντικών αντιξοοτήτων, το 30% των εταιρειών δήλωσε ότι η μείωση του επιχειρηματικού κόστους θα είναι η κορυφαία προτεραιότητά τους τα επόμενα ένα έως τρία χρόνια. Η δημιουργία νέου πελατολογίου (26%) και η ψηφιοποίηση της επιχείρησής τους (26%) ήταν επίσης ψηλά στην ατζέντα.

Επέκταση στο εξωτερικό

Περισσότερο από το 80% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι ενδιαφέρονται για επέκταση στο εξωτερικό, καθώς επιδιώκουν να αυξήσουν τα έσοδα και να ενισχύσουν την κερδοφορία.

Από αυτούς που επιθυμούν να επεκταθούν εκτός της χώρας τους, πάνω από τους μισούς (56%) δήλωσαν ότι επιθυμούν να επεκτείνουν την επιχείρησή τους στη Νοτιοανατολική Ασία, ενώ το 30% δήλωσε ότι επιδιώκει να εισέλθει στην κινεζική αγορά. Μόνο το 18% εξέταζε την Ευρώπη ως την κορυφαία τοποθεσία για μελλοντική επέκταση.

Στη Νοτιοανατολική Ασία, η Μαλαισία (45%), η Σιγκαπούρη (41%) και η Ταϊλάνδη (40%) ήταν οι κορυφαίες επιλογές.

Οι επιχειρήσεις στην Ινδονησία και το Βιετνάμ ήταν οι πιο πρόθυμες να επεκταθούν, ενώ οι επιχειρήσεις στον τομέα της μεταποίησης και της μηχανικής ή της τεχνολογίας, των μέσων ενημέρωσης και των τηλεπικοινωνιών έδειξαν το μεγαλύτερο ενδιαφέρον για ανάπτυξη στο εξωτερικό.

Η εύρεση των κατάλληλων τοπικών συνεργατών ήταν η μεγαλύτερη ανησυχία για όσους επιθυμούν να αναπτύξουν τις επιχειρήσεις τους στο εξωτερικό, με σχεδόν το 40% να δηλώνει ότι αυτό ήταν το κυριότερο εμπόδιο για αυτούς. Η έλλειψη εσωτερικού ταλέντου για την καθοδήγηση των έργων επέκτασης, καθώς και η ανεπάρκεια χρηματοδότησης ήταν άλλοι παράγοντες.

πηγή:www.investing.com

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο